Vanliga frågor & svar

Svar på dina vanligaste frågor

Söker du efter svar? Vår FAQ är det snabbaste sättet att få hälp. Nedan kan du se dina beställningar och annullera eller returnera beställningen. Du hittar även svar på många andra ämnen, som t.ex. vilka betalningsalternativ som finns tillgängliga på Swelifestyle. 

 

Frakt

- Hur mycket kostar frakten? 

Frakten är helt gratis! Swelifestyle:s största fokus är nöjda kunder och har därför löst det så att vi erbjuder alltid fri frakt! 

- Hur lång är leveranstiden?

Det kan variera beroendes på var du bor i Sverige. Men det är beräknat att ta ungefär 1-3 arbetsdagar efter att paketet lämnat vårt varuhus i Göteborg.

- Vilka ombud använder Swelifestyle sig av?

Vi använder oss av Postnord. 

Retur

- Kan jag returnera min produkt?

Vi ser alltid till att du som kund på Swelifestyle har en så bra upplevelse som möjligt och att du blir nöjd med ditt köp. Men om du skulle vilja skicka tillbaka din produkt så löser vi självklart det. Mejla oss direkt så hjälper vi till så fort som möjligt!

- När måste jag senast returnera mitt paket?

Du har alltid 30 dagar på dig att returnera räknat från den dagen du mottar beställningen.

- När blir jag återbetald för min retur?

Returprocessen kan ta upp till 14 dagar, återbetalningen sker så fort din retur är mottagen och genomförd.

 

Lager påfyllning

- Produkten är slut i lager, när kommer det in fler?

Det är svårt att ge ett exakt svar då det beror på Swelifestyle:s leverantör hursomhelst om du går med i vårt nyhetsbrev skickas ett mejl ut när det fyllts på lagret. 

 

Betalningsmetoder

- Vilka betalningsmetoder kan jag välja?

Paypal:
Vi erbjuder våra kunder att säkert och bekvämt skicka och ta emot betalningar online med PayPal. När du använder PayPal, hålls dina betalningsuppgifter privata och varje PayPal betalning följs av en mejlbekräftelse av din transaktion.

Betalkort - Kortbetalning med 3D Secure:

 

Från 2021 görs kortbetalningar online säkrare på grund av ett nytt EU-direktiv. Detta innebär att du kommer att bli ombedd att verifiera din betalning via 3D Secure (även benämnd “Verified by VISA” eller “MasterCard Secure” beroende på val av kortutgivare). Denna process ägs av din bank och om du skulle uppleva problem med att genomföra verifieringen under betalningstillfället, får vi vänligen hänvisa dig till din bank.

Maestro - Mastercard och Visa

Faktura - Klarna:

Vi erbjuder våra kunder en enkel och smidig betalning med Klarna. 

Välj själv om du vill betala inom 30 dagar, Klarna pay now eller Klarna delbetalning.

Apple pay:

Du kan smidigt betala med Apples mobila betalningsmetod. Med så enkelt som ett engångsklick!

Google pay:

Betala med Googles egna och enkla digitala plånboksplattform och onlinebetalningssystem.

American express: 

Vi erbjuder även våra kunder betalning med American express.

- Klarna fungerar inte?

Det finns vissa kunder som stött på problemet med att Klarna ej dyker upp vid kassan. Det problemet löses genom att besöka vår hemsida genom en webbläsare som Safari eller Google Chrome - inte direkt genom Instagram eller Facebook.

 

 

- Övriga frågor? 

Besök sidan "Kontakta oss" och fyll i formuläret så återkommer vi till dig så snart som möjligt.